Whole and sliced ginger root in isolated white background

5 VOEDINGSMIDDELEN DIE JE IMMUUNSYSTEEM BOOSTEN

5 VOEDINGSMIDDELEN DIE JE IMMUUNSYSTEEM BOOSTEN.

Ons lichaam moet het doen met de voeding dat het binnenkrijgt. Hoe gezonder deze voeding is, hoe meer kans het lichaam heeft infecties en degeneratie tegen te gaan. Onderstaande 5 voedingsmiddelen helpen je immuunsysteem een handje mee.

1. Gember.
Gember is niet alleen actief tegen ongewenste indringers zoals bacteriƫn en virussen, maar helpt ook direct symptomen als hoofdpijn, misselijkheid en koorts te verminderen. Een makkelijke en lekkere manier om gember binnen te krijgen, is in de vorm van gember thee.

2. Rode pepers.
Rode pepers bevatten de stof capsaicine. Deze stof heeft een opzwepend effect op onze afweercellen, waardoor de kans op verkoudheid en griep afneemt.

3. Noten.
Noten zijn rijk aan het mineraal selenium. Bij een klein tekort aan dit mineraal, vermenigvuldigen virussen zich sneller. Selenium komt in grote mate voor in amandelen, paranoten en walnoten maar is ook te vinden in vis, eieren en kippenvlees.

4. Kaneel.
Kaneel is een kruid met zeer veel gezondheidsvoordelen. Zo werkt kaneel ontsteking werend, helpt het griepsymptomen te verminderen en bevat het essentiƫle olie die de natuurlijke weerstand versterkt. Naast dat kaneel een boost geeft aan je immuunsysteem, is het een zeer krachtig middel om de suikerspiegel in balans te houden. Dit zal je helpen gemakkelijker vet te verliezen en de buispieren zichtbaar te maken.

5. Knoflook.
Last but not least. De oude volkswijsheid dat, knoflook verkoudheid helpt te voorkomen, is inmiddels ook wetenschappelijk aangetoond. De stof die hier verantwoordelijk voor is heet allicine. Volgens onderzoek neemt de kans op verkoudheid met 50% af, bij een dagelijkse inname van dit stofje.

Comment!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *