fit op hoge leeftijd

BLIJF FIT TOT OP HOGE LEEFTIJD

LEES HIER HOE JE TOT OP HOGE LEEFTIJD FIT EN VITAAL BLIJFT

Het lichaam is een fantastische creatie, het past zich aan aan wat je doet, of juist niet doet. wanneer je beweegt, wordt het lichaam steeds beter in bewegen. Wanneer je veel zit, is het lichaam na een tijdje briljant in zitten.

wat spierkracht en mobiliteit betreft kun je uitgaan van het principe: “Use it or lose it”

Vaak worden gebreken van het bewegingsapparaat geweken aan ouderdom. ik wil je uitdagen om eens na te denken over het volgende:

“ zou het mogelijk zijn dat door het steeds minder bewegen, het lichaam zich hieraan aanpast. met als gevolg dat het heel goed wordt in niet bewegen.”

Gemiddeld verliest een persoon tussen hun 40e en 70e levensjaar een groot gedeelte van hun spierkracht (tot wel 50%). Het gevolg hiervan is niet alleen verlies van kracht, maar ook van coördinatie en stabiliteit. Het verlies van spierkracht is geen vast gegeven, door actief te blijven en de juiste vorm van (kracht)training te doen, is het goed mogelijk tot op zeer hoge leeftijd kracht te behouden(en evt. zelfs uit te bereiden).

Krachttraining zorgt er niet alleen voor dat het lichaam er beter uit gaat zien, maar ook dat het lichaam fit en vitaal blijft/wordt tot op hoge leeftijd.

Comment!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *