workout

MAAK JE WORKOUT EFFECTIEVER MET DEZE 3 TIPS

3 MANIEREN VOOR EEN KORTE MAAR KRACHTIGE WORKOUT.

Veel mensen denken dat wanneer je de ultieme beachbody wilt creëren, je uren in de sportschool moet doorbrengen.
Integreer de 3 onderstaande methoden in je training, en bespaar veel tijd terwijl je toch het lichaam van je dromen creëert.

1. Focus je op zogenaamde ‘compound oefeningen’ in plaats van geïsoleerde oefeningen.
Dit zijn oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk inzet, zoals bijvoorbeeld een bench press, squat, dead lift en pull up. Door meerdere spiergroepen tegelijk aan te spreken verbrand je meer. Ons lichaam is gemaakt om de de gehele spierketen tegelijk in te zetten.

2. Wissel 2 tegenovergestelde spiergroepen met elkaar af.
Doe bijvoorbeeld een bench press afgewisseld met een pull up, door dit te doen kun je de rust tussen de oefeningen aanzienlijk verkorten. Dit heeft weer een positief effect op je verbranding.

3. Doe HIIT (high intensity interval training) in plaats van cardio.
Om vet te verliezen is een korte HIIT training vele malen effectiever gebleken dan uren op de loopband of cross trainer. Lange cardio sessies zorgen tevens voor de afbraak van spierweefsel, dit is om meerdere reden ongunstig.
Een goede vorm van HIIT is een Tabata protocol met een Kettle Bell swing. Dit protocol houdt in dat je 20 seconde inspanning afwisselt met 10 seconde rust, herhaal dit 8 keer. LET OP, wel vol gas beginnen. Wanneer je dit goed doet ben je behoorlijk kapot na deze 4 minuten. Het is perfect om je normale krachttraining af te sluiten met een korte HIIT.

Comment!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *